Nabízené služby
Mimosezónní uskladnění pneumatik
Opravy a plnění klimatizace
Provádíme plnění klimatizací chladivem R134a a nově i R1234yf
Žádná klimatizace není 100 % těsná. Výrobci uvádějí u nových vozidel přirozený roční únik 5 – 10 % z celkového objemu. Chladivo klimatizace velmi snadno uniká i nepatrnými netěsnostmi, proniká i stěnami hadic atd. Únik chladiva klimatizace je tedy přirozený děj. Následkem je snížená účinnost chlazení nebo úplné odstavení chlazení. Proto je vhodné chladivo jednou ročně doplnit. Tím docílíte správné funkce chlazení, zajistíte požadovanou údržbu a předejdete mnoha poruchám a případným vícenákladům s opravou.
Nově nabízíme plnění klimatizace osobních automobilů všech značek novým chladivem R-1234yf dle norem EU. Tento typ chladiva se nachází ve všech nových vozidlech registrovaných na území EU od roku 2017
Detekce netěsnosti - vodíková zkouška
Nejmodernější a nejúčinnější metodou vyhledávání i velmi malých úniků v klimatizacích je tzv. vodíková zkouška
Netěsnosti v autoklimatizačních systémech jsou velmi častým problémem a jednou z nejčastějších příčin nefunkčnosti celého klimatizačního systému.
Při použití této metody se prázdný systém natlakuje speciálním plynem s příměsí vodíku. Poté se pomocí speciálního detekčního přístroje projde klimatizační okruh a v místě úniku detektor začne signalizovat. Výhodou této metody je, že vodík je velmi lehký a stoupá vzhůru, tím pádem se dá velmi dobře zachytit nad místem úniku. Navíc vodík díky velmi malým molekulám, má tendenci velmi účinně se protlačit i sebemenší netěsností ven z okruhu. Naprosto samozřejmé je, že tento plyn není škodlivý pro klimatizační okruh ani pro životní prostředí. Nejspolehlivější a nejrychlejší metoda dohledání úniku ( citlivost na únik 5g/měsíc).
Čištění a dezinfekce klimatizace ozonem
Důležitou každoroční součástí péče o klimatizaci je také čištění a desinfikování klimatizačních rozvodů (vzduchotechniky a topení) a interiérů vozidel. Vzhledem k častému střídání teplot kolem výparníku klimatizace, vzniká na výparníku a ve vzduchových rozvodech vozidla kondenzovaná vlhkost. Ta ve spojení s prachem a jinými částicemi ze vzduchu vytváří podmínky pro množení plísní v rozvodech klimatizace, především však na výparníku, případně na kabinovém filtru. Jednoznačným projevem znečištěného systému je zápach linoucí se z ventilace, při zapnutí ventilátoru, případně při spuštění klimatizace.
Velice pokrokovou metodou je čištění a desinfekce interiéru a rozvodů vzduchu ozónem. Ozón je netečný plyn, vyráběný specializovaným přístrojem ze vzduchu. Výbornou předností ozónu je, že účinně likviduje viry, bakterie, plísně a zápachy a sám se po krátké chvíli rozloží na naprosto neškodné součásti vzduchu. Předností této čistící metody je nulová potřeba chemie - takže nezůstávají ve vzduchu zbytky desinfekčních roztoků, které mohou být nepříjemné při dýchání hlavně alergikům. Důležitou předností také je, že díky tomu, že se jedná o plyn, tak ten pronikne kamkoliv do větracího systému a prostoupí také celým interiérem vozidla naprosto kamkoliv, kam se jinak žádnou desinfekcí dostat nedá.